La Cançó Popular en el Cinema i en el Documental

Duo MANARC / Ana Puche soprano · Marcos Sanchez guitarra

La música espanyola d’àmbit folklòric i la cançó popular han tingut una important influència dins del cinema espanyol i el documental. Són molts els exemples que es poden anomenar i que apareixen en obres d’estils tan diferents entre si. A banda dels compositors que van dedicar el seu ofici a confeccionar les bandes sonores del cinema de la postguerra, són nombrosos els directors cinematogràfics que s’han proporcionat d’obres musicals de compositors com Enric Granados, Manuel de Falla o Federico García Lorca. Les “Canciones Populares Antiguas”, recollides i musicades per García Lorca, han estat freqüentment utilitzades en el cinema i el documental (“Almadrabas” de Carlos Velo, “El Ojo de la Cerradura”, de Torre Nilsson, etc.). També és destacable la versió cinematogràfica que el director Carlos Saura va realizar de “El Amor Brujo” de Falla o l’evocadora utilització de Víctor Erice de la “Danza Española nº 5” a la seva pel·lícula “El Sur”.


Agenda

Biblioteca Guinardó – Mercè Rodoreda

Dimarts, 19 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

El Tralalá y el Punteado. Tonadilla  – E. Granados 

El Majo Tímido. Tonadilla – E. Granados 

Canciones Españolas Antiguas – F. García Lorca 

De Los Álamos Vengo, Madre –  J. Rodrigo 

Hommage pour le Tombeau de Debussy – M. de Falla Siete Canciones Populares Españolas –  M. de Falla

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s