Un final de pel·lícula!

Orquestra Simfònica Tekhné / Director: Josep Miquel Mindán

Us presentem un programa amb tres obres que, tant pels seus arguments com per les històries que les envolten, se´n pot dir que tenen “un final de pel·lícula”. La Forza del destino de Verdi és una òpera que es considera que porta mala astrugança ja que la seva estrena va estar repleta de contratemps i d’accidents, inclosa la mort damunt de l’escenari d’un dels cantants. El final de l’òpera Semiramide de Rossini ens deixa l’heroi principal de l’obra assassinant la seva pròpia mare per error i deixant viu el seu enemic. I per acabar-ho del tot, la coneguda música per als reials focs artificials de Händel va tenir una estrena poc lluïda, ja que la pirotècnia va incendiar la tarima de fusta on estaven tocant els músics i, per tant, no es van poder tocar els moviments finals. Com us dèiem a l’inici… tres finals de pel·lícula!


Agenda

Amfiteatre verd dels Jardins del Doctor Pla i Armengol 

(Accés per l’Av. de la Mare de Déu de Montserrat i el carrer Cartagena) 

Dissabte, 2 d’octubre, a les 18.00 h


Programa

La Forza del Destino. Obertura – G. Verdi (Jean de Florette, 1986)

Semiramide. Obertura.  G. Rossini (Unfaithfully yours, 1948)

Música per als reials focs d’artifici. G. F. Händel (Greenfingers, 2001)

Director: Josep Miquel Mindán

Lírica de cine

Joan Martínez tenor i Merche Handrich piano

La lírica ha format part de la banda sonora del cinema des del primer moment. En aquest espectacle audiovisual, el tenor Joan Martínez Colás interpretarà acompanyat de la pianista Mer Handrich diversos fragments d’òpera i cançons líriques que formen part de la música de pel·lícules de gran èxit com: Els intocables, Mar endins, Family man, El marit perfecte, Una nit a l’òpera o Wanted.

Un espectacle per a descobrir la importància de la música lírica al món del cinema.


Agenda

Casal de barri Vall d’Hebron – Can Travi 

Dissabte, 9 d’octubre, a les 12.30 h


Programa

L’elisir d’amore. Una furtiva lagrima – G. Donizetti 

Turandot.  Nessun dorma – G. Puccini 

O sole mio – Di capua 

Con te partiro – F. Sartori 

Pagliacci. Vesti la giubba – R. Leoncavallo 

Para Elisa – L. van Beethoven 

Rigoletto. La donna e mobile. G. Verdi La flauta màgica. Dies Bildnis. W. A. Mozart

Dreaming Beethoven

Monika Lao piano i acrobàcies aèries

La música de Beethoven es troba àmpliament present en gran quantitat de pel·lícules, algunes de les quals dedicades especialment al compositor com Amor Inmortal o Copying Beethoven, però d’altres simplement com a banda sonora. Moltes d’aquestes obres o fragments es repeteixen en moltes pel·lícules conegudes pel gran públic (La jungla de Cristal, La naranja mecánica, Muerte en Venecia, etc.), de manera que han arribat molt més enllà d´allò que el mateix  Beethoven mai no hauria pogut imaginar.

L’espectacle Dreaming Beethoven recull algunes de les obres més utilitzades al setè art, tot construint una fantasia escènica on la música per a piano, els mitjans audiovisuals, la performance i l’acrobàcia aèria s’uneixen per a retre homenatge a aquest gran músic.


Agenda

Espai Jove Boca Nord

Divendres, 8 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

 I. Naixement

Sonata núm. 14 op. 27  Clar de lluna 

Sonata 17 Op. 31 núm. 2 La tempesta  3r mov.  

 II. Lluita

Simfonia núm. 5 op. 67 Simfonia del destí

Bagatel·la WoO 59 Para Elisa  

Sonata núm. 1 op. 2  3r mov. prestissimo 

III. Victòria

Sonata núm. 20 op 49 núm. 2 Minuetto

Rondó op. 51 núm. 1 Simfonia núm. 9 op. 125 Simfonia Coral

En Clave de son

Juan R. Arceo guitarra clàssica, vihuela mexicana, veu · Violant Olivares guitarra baixa, mandolina, guitarra clàssica, requint jarocho · Paulina Sánchez violí · Eduardo Hernández guitarra clàssica, guitarrón mexican, ukelele, melòdica, jarana · Octavio Beltrán percussions 

Mestissatge musical iberoamericà 

És un viatge musical per diversos països iberoamericans, destinat a petits i adults. El públic coneixerà cultures a través d’audiovisuals, petites històries i, sobretot, bona música.

L’Ensemble En Clave de Son té com a objectiu difondre la música iberoamericana de concert inspirada en arrels folklòriques, tot retornant a les obres els ritmes originals d’on van ser inspirades. Per a això compten amb una base d’instruments de concert, com la guitarra clàssica, el violí, la guitarra baixa i la percussió, a més d’instruments autòctons com el guitarrón, la jarana, el requint jarocho, flautes i una gran varietat de percussions.


Agenda

Casal de barri El Carmel – La Barraca 

El concert tindrà lloc a la Plaça de Pastrana

Dissabte, 16 d’octubre, a les 12. 00 h


Programa

Brasil 

Río Amazonas – D. Caymmi

Pixaim – M. Pereira

Argentina

Libertango – A. Piazzolla

Escualo –  A. Piazzolla

Cuba

Paisaje cubano con lluvia – L. Brouwer

Danza característica

Venezuela

La gatica

Seis por derecho

México

Conga del fuego –  A. Márquez

La jota/Camino real/María Chuchena – Trad. mexicanaHo respira el vent – P. Sánchez

Històries sorprenents

Valeria Guglietti ombres xineses · Francisco Gamallo guitarra

Tres breus escenes mostren siluetes d’ombres fetes amb mans i petits accessoris i expliquen petites històries que ens faran gaudir d’un art mil·lenari: les ombres xineses. És sorprenent que només amb dues mans puguem projectar personatges com en un cinema mut artesanal. Personatges típics del segle XIX, figures d’animals i històries sorprenents com de còmics desperten curiositat projectats a la pantalla. 

I aquesta vegada el públic coneixerà els secrets, ja que compartirem com es fan les ombres i els espectadors provaran de projectar les seves pròpies històries acompanyades de música clàssica,  on també trobaran el secret de les emocions.


Agenda

Centre Cívic Casa Groga

Diumenge, 17 d’octubre, a les 12.30 h 

La Cançó Popular en el Cinema i en el Documental

Duo MANARC / Ana Puche soprano · Marcos Sanchez guitarra

La música espanyola d’àmbit folklòric i la cançó popular han tingut una important influència dins del cinema espanyol i el documental. Són molts els exemples que es poden anomenar i que apareixen en obres d’estils tan diferents entre si. A banda dels compositors que van dedicar el seu ofici a confeccionar les bandes sonores del cinema de la postguerra, són nombrosos els directors cinematogràfics que s’han proporcionat d’obres musicals de compositors com Enric Granados, Manuel de Falla o Federico García Lorca. Les “Canciones Populares Antiguas”, recollides i musicades per García Lorca, han estat freqüentment utilitzades en el cinema i el documental (“Almadrabas” de Carlos Velo, “El Ojo de la Cerradura”, de Torre Nilsson, etc.). També és destacable la versió cinematogràfica que el director Carlos Saura va realizar de “El Amor Brujo” de Falla o l’evocadora utilització de Víctor Erice de la “Danza Española nº 5” a la seva pel·lícula “El Sur”.


Agenda

Biblioteca Guinardó – Mercè Rodoreda

Dimarts, 19 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

El Tralalá y el Punteado. Tonadilla  – E. Granados 

El Majo Tímido. Tonadilla – E. Granados 

Canciones Españolas Antiguas – F. García Lorca 

De Los Álamos Vengo, Madre –  J. Rodrigo 

Hommage pour le Tombeau de Debussy – M. de Falla Siete Canciones Populares Españolas –  M. de Falla

Fools! va de pel·lícules

Fools of music / Mariona Pallach soprano · Germán de la Riva baríton · Jordi Armengol piano i arranjador.

El concert fa un repàs a través de solos i duets de les músiques més conegudes de diferents pel·lícules: des de Casablanca, West side story, Cabaret… a Moulin Rouge.


Agenda

Centre Cívic Carmel
Dijous, 21 d’octubre, al matí


Programa

My fair lady – F. Loewe

Casablanca – M. Steiner

Cinema Paradiso – E. Morricone

West Side Story – L. Berstein

Les Parapluies de Cherbpurg – M. Legrand

Les misérables – C.-M. Schönberg

Moulin Rouge – C. Armstrong, A. Malik, M. de Vries Mamma mia –  ABBA

Pel·lícules per a la Música

Quartet Moana/ Rubén Herrera violí I · Carlota Novell violí II · Sergi Miró viola ·  Clara Manjón violoncel

Les grans pel·lícules sempre han anat acompanyades d’una gran música que ressalta i ens porta a un món de fantasia. Grans compositors han posat música a històries que han arribat a convertir-se en noms propis com a peces musicals. En aquest espectacle hem volgut veure el costat contrari: grans directors que han volgut narrar i filmar inspirats en la música, tot realitzant pel·lícules fetes exclusivament per a la música. Volem donar una visió de la música de pel·lícula realitzant un concert dedicat a les pel·lícules que s’han inspirat en la música. Realitzant una breu explicació i contextualització durant el concert, assistirem a un recorregut per la història del cinema des dels seus inicis amb els germans Marx fins a Bohemian Rhapsody. Tot això realçant aquesta música i el seu caràcter únic i inspirador.


Agenda

Centre Cívic Guinardó
Divendres, 22 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

Overture – A. Lloyd Webber (Una nit a l’òpera , 1935)
Il Trovatore. Vedi! Le fosche notturne spoglie – G.Verdi (El fantasma de l’òpera, 2004)
Symphony No.25 in G minor K.183 – W. A. Mozart (Amadeus, 1984)
Marche pour la cérémonie des Turcs – J.B.Lully (Tous les matins du monde, 1991)
Selection of The Red Violin – J.Corigliano (El violín Rojo, 1998)
Sarabande Suite for Violoncello solo núm. 5 – J.S.Bach (Saraband, 2003)
Vois sur ton chemin – B.Coulais (Los chicos del coro, 2004)
String Quartet núm. 9 in C major op. 59 núm. 3 – L. van Beethoven (Coping Beethoven, 2006)
Bohemian Rhapsody – Queen (Bohemian Rhapsody, 2018)
Moon River – Henry Mancini (Esmorzar amb diamants, 1961)

Butaca per a dos violins

Spica Duo/ Andrea Lárez · Siyi Xia violins

Una selecció dels temes de les pel·lícules més aclamades al llarg dels anys i on els violins en són els protagonistes.


Agenda

Biblioteca El Carmel-Juan Marsé

Dissabte, 23 d’octubre, a les 12.00 h


Programa

The Circle of Life – E. John  (El Rey Leon) 

Tema de amor – E. Morricone (Cinema Paradiso)

Alla Turca- W. A. Mozart (Amadeus)

Tema principal de La lista de Schindler – J. Williams (La lista de Schindler)

Tema principal  de El fantasma de l’òpera – A. Ll. Webber (El fantasma de l’òpera)

Por una Cabeza – C. Gardel (Esencia de Mujer)

Dansa hongaresa – J. Brahms

Memory – A. Ll. Webber (Musical Cats) 

My Heart will go on – J. Horner (Titanic) 

Tema principal El Padrino – N. Rota  (El Padrino)

El dúo de les flors –  Delibes

Tema principal El último de los Mohicanos – T. Jones (The last Mohicans)

Merry go round of life – J. Hisaishi (El castillo ambulante)Aires Gitanos –  P. Sarasate (Kung Fu Sion)

Xerrada: Els primers compassos de les bandes sonores amb Albert Beorlegui

Darrerament hem assistit a una progressiva incorporació a les sales de concerts de repertoris integrats per bandes sonores, una música ignorada fins fa pocs anys o, fins i tot, menyspreada per crítics i sovint, també, pels seus propis autors. 

La música de les pel·lícules, allò que anomenem “Bandes Sonores Originals”, no neix amb el cinema sonor, com es podria pensar, sinó molt abans. Però no serà fins als anys 30 que sorgirà un grup de compositors, la majoria dels quals europeus, que crearan un so inconfusible que barreja la sofisticació del cinema de l’època amb la grandesa, l’èpica, el drama o la comèdia.

Alguns d’aquests “pares” de les bandes sonores seran Max Steiner, Erich Wolfgang Korngold, Alfred Newman, Dimitri Tiomkin o Franz Waxman. Ells exerciran una influència que ha arribat fins als nostres dies i que serà la màxima responsable de la grandesa de la música, com en general, de l’art: que provoqui emoció.

Aquesta conferència explica els “primers compassos” d’aquesta música.


Agenda

Biblioteca Horta-Can Mariner

Dilluns, 25 d’octubre, a les 19.00 h

Dones de pel·lícula

Aurèlia Pessarodona soprano · Josep  Lluís Viladot piano

Viatge per pel·lícules tan diverses com Up o Philadelphia a través de les seves cançons i peces instrumentals sobre heroïnes i protagonistes de pel·lícules, tant de bandes sonores originals com de músiques escrites originalment per a òpera, tot fent una picada d’ullet al món del còmic amb Tintín. Les peces interpretades són de tradició clàssica i en els casos de músiques escrites expressament per al cinema. Durant el concert cadascuna de les peces serà breument presentada i explicada.

Agenda

Centre Cívic Teixonera

Dimarts, 26 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

Rinaldo. Lascia ch’io pianga – G. F. Haendel (Farinelli, 1994)

Madama Butterfly. Un bel dì vedremo – G. Puccini (Memories of a Geisha, 2001)

Le Vals d’Amélie – Y. Tiersen (Amélie, 2001)

Carmen. Havanera – G. Bizet (Up, 2009)

Andrea Chenier. La mamma morta – U. Giordano (Philadelphia, 1993)

 A swan song – C. Mansell (Black swan, 2010)

Faust. Ô Dieu! Que de bijoux – Ch. Gounod (Les aventures de Tintin, 2011)

La Gioconda. Suicidio!- A. Ponchielli (Paris-Manhattan, 2012)

Mrs. Darcy – D. Marianelli (Pride & prejudice, 2005)

Klaviersonate nr. 32 c-moll op. 11. Arietta – L. V. Beethoven

Tosca. Vissi d’arte – G. Puccini (La donna più bella del mondo, 1955)La tabernera del puerto.  En un país de fábula – P. Sorozábal (Belle époque ,1992)

Duo Orígenes

Duo Orígenes/ Yelen Beatriz Montero veu · David Johnson Huidobro piano


Agenda

Centre Cívic Matas i Ramis

Divendres, 29 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

Cinco canciones negras. Cuba dentro de un Piano –  X. Montsalvatge

Cinco canciones negras. Punto  de Habanera –  X. Montsalvatge

Cinco canciones negras. Canción de cuna para dormir a un negrito-  X. Montsalvatge

Canción del amor triste – E. Lecuona

Mírame Así –  E. Sánchez De Fuentes 

La música de cambra en les grans produccions cinematogràfiques

Duo Sora – ShymanskaOleksandr Sora violí · Oksana Shymanska piano

És cert que utilitzant música clàssica al cinema, la popularitzem? La fem arribar al gran públic? O contràriament donem un toc especial a la pel·lícula, una atmosfera única que aporten les obres de mestres musicals del passat? La pregunta és retòrica.

La música clàssica s’utilitza constantment al llarg de la història del cinema. En aquest concert us proposem les obres originals per a violí i piano que es van utilitzar com a banda sonora.


Agenda

Centre Cívic Matas i Ramis

Divendres, 29 d’octubre, a les 19.00 h


Programa

Sonata per a violí i piano núm. 5 op.24 “La primavera” – L. van Beethoven (Crimson Peak, 2015)

Humoresque núm.7 op.101 A. Dvorak, arr. per a violí i piano de F. Kreisler (Testament of Youth, 2014)Sonata per a violí i piano en Sol menor – C. Debussy  (Henry & June, 1990)

La guitarra en el cinema

La guitarra i la seva música han acompanyat moltes bandes sonores. De vegades usada com a referència històrica de les imatges (El Dorado de Carlos Saura), com a aire malenconiós (la Cançó de l´Emperador) o com a aire espanyol amb la utilització de música flamenca o de sarsueles en pel·lícules nord-americanes. Durant una hora i amb breus explicacions de cada peça, viatjarem a aquest repertori i a  cadascun dels usos de la guitarra, tant en pel·lícules històriques com no històriques.


Agenda

Biblioteca Horta-Can Mariner

Dimarts, 2 de novembre, a les 19.00 h


Programa

La canción del emperador – L. Narváez

Greensleeves –  Popular anglesa

Romance Anónimo

Soleá Flamenca – Torroba

Preludi BWV 999 –  J.S Bach

Españoletas y Pasacalle –  G. Sanz 

Gran Vals –  Tárrega

My Foolish Heart – V. YoungThe shadow of your smileJ. Mandel

Clàssics del violí al cinema

Eduard Moya violí i Jorge Navas piano

En aquest concert es farà un recorregut per grans obres de la música clàssica que han tingut presència en pel·lícules de renom. Algunes són obres originals per a violí i piano, i d’altres són obres que traspassen qualsevol mena de lligam instrumental i s’ interpreten amb qualsevol instrument. Passarem per l’extrem Romanticisme de Rachmaninoff i Tchaikovsky, l’Impressionisme de Debussy, el nacionalisme de Sibelius o  el gran mestre del tango, Piazzolla. Gaudirem de melodies impossibles d’oblidar i que han deixat una notable empremta en la història de la música.


Agenda

Biblioteca Montbau – Albert Pérez Baró

Dimarts, 9 de novembre, a les 19.00 h


Programa

Vocalise op.34 núm.14 – S. Rachmaninoff 

Melodie op.42 núm. 3 – P.I. Tchaikovsky 

Valse Sentimentale op.51 núm. 6 – P.I. Tchaikovsky,

Violin Concerto D minor op.47 – J. Sibelius 

Oblivion – A. Piazzolla 

Música i imatge

Trio Héxié/ Oriol Carceller flauta travessera · Marta Carceller violí  · Adriana Alsina violoncel

Concert en acústic i de petit format on farem un viatge sensorial a través de la música i de la imatge. Podrem escoltar música que ens evoca paisatges, records i emocions que ja formen part de la nostra vida quotidiana, tot iniciant el viatge a l’antiguitat fins als nostres dies amb les peces més emblemàtiques de cada època. Acompanyant la interpretació podreu veure imatges que us faran sentir de prop tot el que la música us vol explicar. 


Agenda

Casal Mas Guinardó

Dissabte, 13 de novembre, a les 19.00 h


Programa

Kyrie. Missa d’ Angelis

El grillo – J.  des Prez

Trio London núm. 1. 1r mov. –  F.J. Haydn

Flauta màgica –  W.A. Mozart

Carmen. Havanera – G.  Bizet

La Traviata. Brindis – G.  Verdi

Trencanous. Dansa de la fada lila – P. I. Txaikovsky

West side story. Amèrica – L. Bernstein

Grease. Summer nights – J. Jacobs

Memòries d’Àfrica –  J. Barry

Cinema Amore Mio

Trinacria Duo/ Raúl Sandin guitarra clàssica · Laetita Barbera mandolina

La mandolina, instrument d’ origen popular que recorre gairebé tota la geografia d’Itàlia, tant en el folklore com en el món de la música clàssica, ha servit per a sonoritzar de manera immillorable un bon nombre de seqüències cinematogràfiques memorables. Així mateix, el seu timbre tan característic ha inspirat alguns dels temes de diversos i exitosos films. Compositors com Morricone,  Rota o  Piovani han compost temes on la mandolina té un paper principal, i directors de cinema com Lasse Hallström, han utilitzat obres de grans autors del Barroc (període de gran producció d’obres per a mandolina) com Vivaldi o Corelli per tal d´ambientar èpoques pretèrites en diverses seqüències, la qual cosa ha afavorit la popularització d’obres clàssiques.


Agenda

Sala Polivalent Montbau

Divendres, 19 de novembre, a les 19.00 h


Programa

Concert per mandolina i acompanyament en Do M RV 425. Allegro – A. Vivaldi (Casanova, 2005)                                                                                      

Assaggio núm. 1 – J. H. Roman  (Casanova, 2005)                                                                                                                                                                                                                                                  

La Mandolina del Capitán Corelli – S. Warbeck  (2001)                                         

Cinema Paradiso – E. Morricone (Cinema Paradiso, 1988)                                                            

Parla Più Piano – N. Rota (El Padrino, 1972)                                           

L’última Neve di Primavera – F. Micalizzi (1973)                                                       

Buongiorno Principessa – N. Piovani (La Vita é Bella, 1997)                                     

Libertango –  A. Piazzolla ( Frantic, 1988)                                     

C’era una volta il West –  E. Morricone Torna a Surriento – E. de Curtis  (Pavarotti, el documental 2019)

​​Un concert de pel·lícula

Sinus Quartet/ Pau Andreu violí I · Roger Beroy violí II · Gerard Araníbar viola · Olga Prats violoncel

La música clàssica sempre hi és. Potser no sabem com és que ens sona però l’hem escoltat a algun lloc. En un anunci de la televisió, en una pel·lícula o en una sèrie. Potser no sabem ni que la coneixem, i ni tan sols podem dir quina peça és o qui n´és el compositor, però l’hem escoltat algun cop. 

Com és que malgrat haver-hi bandes sonores o música més moderna se segueix utilitzant la música del Barroc, Classicisme o Romanticisme en la indústria cinematogràfica? Què té d’especial que tot i ser escrita fa tants anys, moltes de les pel·lícules o sèries actuals encara la utilitzen?

A través d’un viatge musical pel repertori anirem descobrint-ho.


Agenda

Casal de Barri Can Baró-Pirineu 

El concert tindrà lloc a la Parròquia del Crist Redemptor (Av. Mare de Déu de Montserrat, 34)

Dimarts, 23 de novembre, a les 19.00 h


Programa

Rondeau from Abdelazer – H. Purcell (Orgullo y prejuicio)

9a simfonia – L.V. Beethoven (La Naranja mecánica)

El danubi blau – J. Strauss (2001: odisea del espacio)

Waltz núm. 2 – D. Shostakovich (The Second Waltz)

Suite del Trencanous. Marxa – P. I. Tchaikovsky (Nutcracker and The Four Realms)

Sarabande – G. F. Handel (Barry Lyndon)Eine kleine Nachtmusik. Mov. 2 – W. A. Mozart (Alien)

Sons d’escena

asLan ensembLe – Quartet de saxòfons/ Irene Rodríguez saxo soprano · Alejandro Zamora saxo alt · Alberto Matarredona  saxo tenor · Helena Otero  saxo baríton

La proposta plantejada des d’Aslan Ensemble tracta de portar a la màxima expressió el vincle entre la música clàssica i el cinema. Per a l’ocasió s’ha escollit una cuidada selecció de peces musicals utilitzades a pel·lícules de gran renom i se les ha acompanyat amb la projecció simultània d’imatges de les escenes més representatives de cadascuna d’elles. Al programa podem trobar música de diversos gèneres i èpoques, que van des de Bach fins a la música desenvolupada en la mateixa època que les produccions, tot passant per música per a piano o aquella que va ser composta inicialment per a òperes i ballets.


Agenda

Casal de Barri Font d’en Fargues

Dissabte, 27 de novembre, a les 19.00 h


Programa

Introducció

Passa Calle. La Musica Notturna delle Strade di Madrid – L. Boccherini (Master & Commander)

En família

Preludio núm. 12 en Fa menor –  J.S. Bach (Okja)

Sleeping beauty Waltz – P.I. Tchaikovsky (La bella durmiente)

Òscars

Variacions Goldberg. Aria –  J.S. Bach (El silencio de los corderos)

Variacions Goldberg. Variació 7 –  J.S. Bach (El silencio de los corderos)

Fantasia en Do menor –  J.S. Bach (La Favorite)

El llac dels cignes. El cigne –  P.I. Tchaikovsky (Cisne negro)

Moon river – H. Mancini (Desayuno con diamantes)

Rhapsody in blue. Fragments – G. Gershwin (El gran Gatsby)

Cinema amb classe

Preludi de la gota d’aigua – F. Chopin (James Bond, Moonraker)

Concierto italiano. I mov. – J.S. Bach (El talento de Mr. Ripley)

Clar de lluna –  C. Debussy (Ocean’s 11) Escapades –  J. Williams ( Atrápame si puedes)

Visita a la Casa-Museu Mas Ravetllat Pla

Visita guiada a la Casa Masa Ravetllat per a conèixer i gaudir de la seva col·lecció de més de 800 peces i de valor incalculable, especialment de moble espanyol dels segles XVII i XVIII. El fruit d´un treball personal de recerca, estudi i restauració al llarg de més de seixanta anys que situen a Núria Pla com una de les col·leccionistes més admirables.


Agenda

Dissabte, 2 d’octubre, a les 16.30 h

Convocatòria

La programació del Cicle Clàssica a Horta-Guinardó es nodreix essencialment de les propostes presentades a les convocatòries anuals. Per a que la programació del Cicle pugui realitzar-se a la tardor, les convocatòries es fan públiques a la primavera.

Actualment, hi ha 3 convocatòries: intèrprets professionals, noves i nous intèrprets i concerts familiars. Les bases per a la convocatòria per a intèrprets professionals s’actualitzen cada any amb una nova temàtica, donat el caràcter divulgatiu del cicle.

Si voleu que us enviem la convocatòria al vostre correu quan surti, us recomanen subscriure-us al butlletí.

Casal de barri Font d’en Fargues

Dimarts, 20 d’octubre a les 19:00 

Sonorum Mare 

Valentin Bruchon, flauta de bec; Jacqueline Bordón, traverso, Alba Villar, violoncel i Darío Tamayo, clavecí.  

Händel i Telemann 

El programa quetot seguit s’exposa, ofereix compartir de manera lúdica, pedagògica i jovial algunes de les obres més assenyalades de compositors com Georg Friedrich Händel o Georg Philipp Telemann; centrant-nos en la relació de dos dels músics de major celebritat durant el període barroc musical tardà, on aquest estil aconsegueix la seva màxima maduresa i esplendor; així com en el acostament a la interpretació històrica i als instruments propis de l’època. 

Trio sonata en mi menor, TWV 42:e6 G. P. Telemann  

Partita no.2 de Kleine Kammermusik, TWV 41:G2 G. P. Telemann  

Sonata per a violoncel en re Major, TWV 41:D6 G. P. Telemann  

Sonata per a flauta op. 1 n. 7 en do M, HWV 263        G. F. Händel  

Trio sonata en mi menor, HWV 395 G. F. Händel  

Reserva d’entrades

Sala Polivalent de Montbau

Dijous, 22 d’octubre a les 19:00  

Concert de noves i nous intèrprets 

Eduard Moya, violí 

Adagio i Siciliana de la Sonata 1 J. S. Bach 

Quintet Indora 

Natàlia Sánchez, soprano;  Neus Llorens, soprano; Marcel Jorquera contratenor; Marc García, tenor i Roger Casanova, bariton. 

Ecos de l’antiga Europa

Com avança l’art al llarg del temps? Avui en dia sentim frases com “aquest disc nou no sembla d’ells”, “han perdut l’essència”… La crítica que avui es fica amb les estrelles del pop també es va acarnissar, en el seu moment, amb Claudio Monteverdi. “Aquestes dissonàncies són insuportables, s’ha begut l’enteniment!” 

Monteverdi va ser un modern de la música antiga, un innovador que va defensar davant de les crítiques una nova manera de fer música. Al voltant d’això, Indora articula un programa que retrata la modernitat de Monteverdi en contrast amb altres maneres d’entendre la polifonia durant el Renaixement. La polèmica està servida! 

Now is the month of maying T. Morley 

Ecco mormorar l’onde C. Monteverdi 

Mother I will have a Husband T. Vautor 

Teresica hermana M. Flecha 

Ch’io t’ami C. Monteverdi 

Niño Dios d’amor herido F. Guerrero 

Ay qué dolor! J. Cererols 

Sfogava con le stelle C. Monteverdi 

Hark, all ye lovely saints T. Weelkes 

Si ch’io vorrei morire C. Monteverdi 

All creatures now J. Bennet 

Hoy comamos y bebamos J. Del Encina 

Reserva d’entrades

Centre Cívic Teixonera

Dimarts, 27 d’octubre a les 19:00 

Concert per a noves i nous intèrprets 

Alumnes de l’Escola de Música Virgínia Blanch 

Duo Sveta Tovstukha i Ala Miatlenka  

Sveta Tovstukha, violoncel i Ala Miatlenka, piano 

Històries tocades 

Us oferim un viatge musical per la geografia europea a través del temps. Coneixerem històries divertides i curioses de músics com  Bach, Tchaikovsky, Marin Marais, Boccherini, Granados i Liszt. 

Allegro de sonata en do major i menuet L. Boccherini  

Adagio J. S. Bach 

Siciliana M. T. Fon Paradis 

Liberstraum F. Liszt  

Follia M. Marais 

Melodia i Vals P. I Tchaikovsky 

Serenada Espanyola A. Glazunov  

Reserva d’entrades

Centre Cívic Carmel

Dijous, 29 d’octubre a les 11:00 

Concert destinat a centres educatius 

Apròpera 

Sílvia Sabater, soprano; Mariko Nambu, flauta;  Xavier Cuevas, arpa i Núria González, educadora artística. 

Les finestres del confinament 

Us presentem un espectacle multidisciplinar que vol ser un recordatori de les actuacions al balcó d’una soprano veïna de Barcelona durant els dos mesos de 2020 que va durar el confinament, en la seva fase més estricta. Compartirem i reviurem la música, experiències i emocions que hem sentit plegats els veïns/es. Serà no només a través de les cançons (de diferents estils, des d’òpera a música moderna) de la soprano i els músics que l’acompanyaran, sinó també amb la presència dels dibuixos d’una veïna llicenciada en Belles Arts, que ens il·lustraran l’escenari del confinament des de diferents perspectives. I ho faran copsant no només les imatges d’aquest dies des de diferents angles visuals, sinó també totes les emocions viscudes pels veïns durant aquest temps: Uns vespres de compartir música i converses de balcó a balcó, explicant les diferents situacions a cada llar. Ha esdevingut tot un acte social que, a través de l’art, ha reforçat els lligams entre els veïns i ens ha fet millors persones, tot extraient experiències positives d’aquesta situació de crisi. Tot això incloent explicacions pedagògiques sobre la música, per part dels músics, i sobre el procés creatiu de l’educadora visual. Tots ells, músics i educadora visual, estaran encantats de repondre dubtes que puguin sorgir, inclús obrir debats sobre les inquietuds dels assistents.  

Ave Maria F. Schubert 

Pie Jesu, Rèquiem A. L. Webber 

Barcarolla, Les contes de Hoffmann J. Offenbach 

O sole mio, napolitana Di Cappua i Mazzucchi 

Cançó de maig A. Hasselmans 

Halellujah L. Cohen 

A thousand years C. Perri 

Now we are free, BSO Gladiator Gerrard i Badelt 

Imagine J. Lennon 

El cicle de la vida, BSO El Rey León E. John 

Ave Maria (flauta i arpa) Ch. Gounod  

Granada (flauta i arpa) I. Álbeniz  

O mio babbino caro, Gianni Schicchi G. Puccini 

Nessun Dorma, Turandot G. Puccini 

Biblioteca d’Horta – Can Mariner

Dilluns, 14 de desembre a les 19.00 h  

Trio Leváre 

Òscar Vilaprinyó, violí; Guillem Cabré, viola i Marta Pons, violoncel   

Àries i variacions 

Un viatge per la música clàssica de l’autor/a 

Variacions Goldberg, BWV 988  (fragments)  J. S. Bach  

Trio de corda en Sib Major D.581 F. Schubert 

Allegro moderato  

Andante 

Menuetto. Allegretto  

Rondo. Allegretto  

Nostàlgia, per a trio de corda  Ò. Vilaprinyó  

Serenade op.10  E. von Dohnanyi  

Marcia: Allegro 

 Romanze: Adagio non troppo  

Scherzo: Vivace  

Tema con variazioni: Andante con moto  

Rondo (Finale): Allegro vivace  

Reserva d’entrades

Biblioteca de Montbau – Albert Pérez Baró

Dijous, 17 de desembre a les 19.00 h 

Ksenia Axelroud, guitarra 

Sabies això sobre la guitarra? 

Un programa que recorre tota la història de la guitarra – des de peces tocades per a vihuela per l´emperador Carles I fins als tangos de Buenos Aires de finals de s. XX, tot combinat amb petites anècdotes sobre  ´instrument i els seus compositors. 

Folies d´Espanya                                M. Giuliani                 

Capritx Àrab                                        F. Tárrega         

Cançó de l´Emperador                        L. de Narváez         

Catalunya                                            I.  Albéniz                 

Asturies  

Ständchen                                            F. Schubert                 

Lob Der Thränen 

Suite Castellana                                  F. Moreno Torroba         

        Fandanguillo 

        Arada 

        Danza 

Adagio de Concerto de Aranjuez         J. Rodrigo         

La Muerte de Ángel                               A. Piazzolla             

Reserva d’entrades

Casal de Barri de Vall d’Hebron – Can Travi

Dijous, 10 de desembre a les 19.00 h 

Elisabet Gimeno, soprano i  Anna Puigmartí, piano 

Nit d’estrena 

Le Nozze di Figaro, Dido & Eneas, Canciones Amatorias o Agrippina són obres que, des de la seva estrena, mai s’han deixat d’interpretar. Ara bé, quines foren les primeres cantatrius en donar-los vida? Durant la nostra nit d’estrena desfilaran tres dives del segle XX (Luisa Vela, Mercè Plantada i Conchita Badia), una nena prodigi (Anna Gottlieb), una cantant còmica (Dorotea Bussani), dues virtuoses (“La Kayserin” i Marguerita Durastanti) i una veu desconeguda a la que posarem cara. Comencem!!! 

Margaretha Susanna Kayser anomenada “Die Kayserin”:  

• Chi mi vuol, son cameriera, Il Pimpinone G.Ph. Telemann  

Anna Gottlieb:  

• L’ho perduta Le Nozze di Figaro W.A. Mozart  

Dorotea Bussani:  

• Non so più cosa son Le Nozze di Figaro W.A. Mozart  

• Una donna a quindici anni Così fan tutte W.A. Mozart  

Marguerita Durastanti:  

• Bel piacere Agrippina G. F. Händel  

La cantant desconeguda:  

• Thy hand, Belinda… Remember me Dido & Eneas  H. Purcell  

Luisa Vela:  

• Siete canciones populares M. de Falla  

▪ El paño moruno  

▪ Canción  

Mercè Plantada:  

• Cinco canciones negras X. Montsalvatge  

▪ Punto de Habanera  

▪ Canción de cuna para dormir a un negrito  

▪ Cuba dentro de un piano  

Conchita Badia:  

• Canciones amatorias E. Granados  

▪ Mañanica era  

▪ Gracia mía  

Reserva d’entrades a info@casalcantravi.cat