Blog

Casal de barri Font d’en Fargues

Dimarts, 20 d’octubre a les 19:00 

Sonorum Mare 

Valentin Bruchon, flauta de bec; Jacqueline Bordón, traverso, Alba Villar, violoncel i Darío Tamayo, clavecí.  

Händel i Telemann 

El programa que tot seguit s’exposa, ofereix compartir de manera lúdica, pedagògica i jovial algunes de les obres més assenyalades de compositors com Georg Friedrich Händel o Georg Philipp Telemann; centrant-nos en la relació de dos dels músics de major celebritat durant el període barroc musical tardà, on aquest estil aconsegueix la seva màxima maduresa i esplendor; així com en el acostament a la interpretació històrica i als instruments propis de l’època. 

Trio sonata en mi menor, TWV 42:e6 G. P. Telemann  

Partita no.2 de Kleine Kammermusik, TWV 41:G2 G. P. Telemann  

Sonata per a violoncel en re Major, TWV 41:D6 G. P. Telemann  

Sonata per a flauta op. 1 n. 7 en do M, HWV 263        G. F. Händel  

Trio sonata en mi menor, HWV 395 G. F. Händel  

Sala Polivalent de Montbau

Dijous, 22 d’octubre a les 19:00  

Concert de noves i nous intèrprets 

Eduard Moya, violí 

Adagio i Siciliana de la Sonata 1 J. S. Bach 

Quintet Indora 

Natàlia Sánchez, soprano;  Neus Llorens, soprano; Ainhoa Aguilar, mezzo-soprano; Marc García, tenor i Roger Casanova, bariton. 

La música d’Eros 

Com avança l’art al llarg del temps? Avui en dia sentim frases com “aquest disc nou no sembla d’ells”, “han perdut l’essència”… La crítica que avui es fica amb les estrelles del pop també es va acarnissar, en el seu moment, amb Claudio Monteverdi. “Aquestes dissonàncies són insuportables, s’ha begut l’enteniment!” 

Monteverdi va ser un modern de la música antiga, un innovador que va defensar davant de les crítiques una nova manera de fer música. Al voltant d’això, Indora articula un programa que retrata la modernitat de Monteverdi en contrast amb altres maneres d’entendre la polifonia durant el Renaixement. La polèmica està servida! 

Now is the month of maying T. Morley 

Ecco mormorar l’onde C. Monteverdi 

Mother I will have a Husband T. Vautor 

Teresica hermana M. Flecha 

Ch’io t’ami C. Monteverdi 

Niño Dios d’amor herido F. Guerrero 

Ay qué dolor! J. Cererols 

Sfogava con le stelle C. Monteverdi 

Hark, all ye lovely saints T. Weelkes 

Si ch’io vorrei morire C. Monteverdi 

All creatures now J. Bennet 

Hoy comamos y bebamos J. Del Encina 

Centre Cívic Teixonera

Dimarts, 27 d’octubre a les 19:00 

Concert per a noves i nous intèrprets 

Alumnes de l’Escola de Música Virgínia Blanch 

Duo Sveta Tovstukha i Ala Miatlenka  

Sveta Tovstukha, violoncel i Ala Miatlenka, piano 

Històries tocades 

Us oferim un viatge musical per la geografia europea a través del temps. Coneixerem històries divertides i curioses de músics com  Bach, Tchaikovsky, Marin Marais, Boccherini, Granados i Liszt. 

Allegro de sonata en do major i menuet L. Boccherini  

Adagio J. S. Bach 

Siciliana M. T. Fon Paradis 

Liberstraum F. Liszt  

Follia M. Marais 

Melodia i Vals P. I Tchaikovsky 

Serenada Espanyola A. Glazunov  

Centre Cívic Carmel

Dijous, 29 d’octubre a les 11:00 

Concert destinat a centres educatius 

Apròpera 

Sílvia Sabater, soprano; Mariko Nambu, flauta;  Xavier Cuevas, arpa i Núria González, educadora artística. 

Les finestres del confinament 

Us presentem un espectacle multidisciplinar que vol ser un recordatori de les actuacions al balcó d’una soprano veïna de Barcelona durant els dos mesos de 2020 que va durar el confinament, en la seva fase més estricta. Compartirem i reviurem la música, experiències i emocions que hem sentit plegats els veïns/es. Serà no només a través de les cançons (de diferents estils, des d’òpera a música moderna) de la soprano i els músics que l’acompanyaran, sinó també amb la presència dels dibuixos d’una veïna llicenciada en Belles Arts, que ens il·lustraran l’escenari del confinament des de diferents perspectives. I ho faran copsant no només les imatges d’aquest dies des de diferents angles visuals, sinó també totes les emocions viscudes pels veïns durant aquest temps: Uns vespres de compartir música i converses de balcó a balcó, explicant les diferents situacions a cada llar. Ha esdevingut tot un acte social que, a través de l’art, ha reforçat els lligams entre els veïns i ens ha fet millors persones, tot extraient experiències positives d’aquesta situació de crisi. Tot això incloent explicacions pedagògiques sobre la música, per part dels músics, i sobre el procés creatiu de l’educadora visual. Tots ells, músics i educadora visual, estaran encantats de repondre dubtes que puguin sorgir, inclús obrir debats sobre les inquietuds dels assistents.  

Ave Maria F. Schubert 

Pie Jesu, Rèquiem A. L. Webber 

Barcarolla, Les contes de Hoffmann J. Offenbach 

O sole mio, napolitana Di Cappua i Mazzucchi 

Cançó de maig A. Hasselmans 

Halellujah L. Cohen 

A thousand years C. Perri 

Now we are free, BSO Gladiator Gerrard i Badelt 

Imagine J. Lennon 

El cicle de la vida, BSO El Rey León E. John 

Ave Maria (flauta i arpa) Ch. Gounod  

Granada (flauta i arpa) I. Álbeniz  

O mio babbino caro, Gianni Schicchi G. Puccini 

Nessun Dorma, Turandot G. Puccini 

Biblioteca d’Horta – Can Mariner

Dimarts, 3 de novembre a les 19:00 

Trio Leváre 

Òscar Vilaprinyó, violí; Guillem Cabré, viola i Marta Pons, violoncel   

Àries i variacions 

Un viatge per la música clàssica de l’autor/a 

Variacions Goldberg, BWV 988  (fragments)  J. S. Bach  

Trio de corda en Sib Major D.581 F. Schubert 

Allegro moderato  

Andante 

Menuetto. Allegretto  

Rondo. Allegretto  

Nostàlgia, per a trio de corda  Ò. Vilaprinyó  

Serenade op.10  E. von Dohnanyi  

Marcia: Allegro 

 Romanze: Adagio non troppo  

Scherzo: Vivace  

Tema con variazioni: Andante con moto  

Rondo (Finale): Allegro vivace  

Biblioteca de Montbau – Albert Pérez Baró

Dijous, 5 de novembre a les 19:00 

Ksenia Axelroud, guitarra 

Sabies això sobre la guitarra? 

Un programa que recorre tota la història de la guitarra – des de peces tocades per a vihuela per l´emperador Carles I fins als tangos de Buenos Aires de finals de s. XX, tot combinat amb petites anècdotes sobre l´instrument i els seus compositors. 

Folies d´Espanya                                M. Giuliani                 

Capritx Àrab                                        F. Tárrega         

Cançó de l´Emperador                        L. de Narváez         

Catalunya                                            I.  Albéniz                 

Asturies  

Ständchen                                            F. Schubert                 

Lob Der Thränen 

Suite Castellana                                  F. Moreno Torroba         

        Fandanguillo 

        Arada 

        Danza 

Adagio de Concerto de Aranjuez         J. Rodrigo         

La Muerte de Ángel                               A. Piazzolla             

Casal de Barri de Vall d’Hebron – Can Travi

Dissabte, 7 de novembre a les 18:30 

Concert de noves i nous intèrprets 

Enric Moya, violí 

Recuerdos de la Alhambra F.  Tárrega (versió per violí de R. Ricci) 

Prelude i Gavotte de la Partita 3  J. S. Bach  

Elisabet Gimeno, soprano i  Anna Puigmartí, piano 

Nit d’estrena 

Le Nozze di Figaro, Dido & Eneas, Canciones Amatorias o Agrippina són obres que, des de la seva estrena, mai s’han deixat d’interpretar. Ara bé, quines foren les primeres cantatrius en donar-los vida? Durant la nostra nit d’estrena desfilaran tres dives del segle XX (Luisa Vela, Mercè Plantada i Conchita Badia), una nena prodigi (Anna Gottlieb), una cantant còmica (Dorotea Bussani), dues virtuoses (“La Kayserin” i Marguerita Durastanti) i una veu desconeguda a la que posarem cara. Comencem!!! 

Margaretha Susanna Kayser anomenada “Die Kayserin”:  

• Chi mi vuol, son cameriera, Il Pimpinone G.Ph. Telemann  

Anna Gottlieb:  

• L’ho perduta Le Nozze di Figaro W.A. Mozart  

Dorotea Bussani:  

• Non so più cosa son Le Nozze di Figaro W.A. Mozart  

• Una donna a quindici anni Così fan tutte W.A. Mozart  

Marguerita Durastanti:  

• Bel piacere Agrippina G. F. Händel  

La cantant desconeguda:  

• Thy hand, Belinda… Remember me Dido & Eneas  H. Purcell  

Luisa Vela:  

• Siete canciones populares M. de Falla  

▪ El paño moruno  

▪ Canción  

Mercè Plantada:  

• Cinco canciones negras X. Montsalvatge  

▪ Punto de Habanera  

▪ Canción de cuna para dormir a un negrito  

▪ Cuba dentro de un piano  

Conchita Badia:  

• Canciones amatorias E. Granados  

▪ Mañanica era  

▪ Gracia mía  

Centre Cívic Casa Groga

Diumenge, 8 de novembre a les 12:30 

Concert per a noves i nous intèrprets 

Quartet de flautes travesseres Reflection 

Ana Ribera, Gina Arnau, Leila Kerroum, Andrea Pérez, flautes travesseres 

Jour d’été a la montagne  E.  Bozza 

Duo Divagação  

Ana Moreira, violoncel i Elisabeth Roma, guitarra   

Colors del S. XX   

Divagação ens proposa un recorregut musical personal i lliure on escoltarem peces que tenen un significat especial i que els plau de compartir. Entenent la música com una forma de comunicar emocions, s’hi impliquen totes les experiències que han contribuït a fer de la música una necessitat de fer-la, d’escoltar-la i, en definitiva, de viure-la. 

Bachianas Brasileiras núm. 5 Aria (Cantilena)H. Villa-Lobos 

ModinhaH. Villa-Lobos 

Divagação, amb percussió ad libitumH. Villa-Lobos 

Canciones Populares EspañolasM. de Falla  

-Asturiana  

-Paño Moruno  

-Nana  

-Jota  

Canción de cuna para dormir a un negritoX. Monsalvatge  

Habanera (de tres Divertimentos)  X. Monsalvatge  

Porque llorax blanca niña (melodia sefardí)Anònima 

Alfonsina y el marA. Ramírez  

Adios NoninoA. Piazzolla  

Centre Cívic Guinardó

Dimarts, 10 de novembre a les 19:00 

Nacho Bellido, guitarra 

Les obres de guitarra a través de la història 

Obres de Narváez com la Cançó de l’Emperador o Guardame les vaques, són obres que ens porten a un significat històric, la primera era l’obra preferida de Carles V, la segona una popular cançó de l’època que era usada pels violistes per demostrar la seva destresa musical improvisant sobre la seva melodia, igual que en les Fantasies, que usaven temes propis o de cançons de l’època per a realitzar diverses variacions polifòniques. 

Fantasía III Tercer tonoL. de Narváez 

Cuatro diferencias sobre guardame las vacas 

La canción del Emperador 

Fantasía XI del primer tono A.  Mudarra 

Fantasía XII del cuarto tono 

Cléopatre amante  D. Gaultier 

Allemande “La Royalle” R. de Visée 

Allemande “La conversation” 

Op.4 Fantasia dedicada a Mrs CorneWalleF. Sor 

Marieta F. Tárrega 

Rosita 

Nana M.  Torroba 

Biblioteca Guinardó – Mercè Rodoreda

Dijous, 12 de novembre a les 19:00 

Anna Roca, violí i Sarai Ferrer, flauta travessera  

El viatge de Gulliver 

Els viatges moltes vegades han esdevingut font d’inspiració per a molts compositors.  

Al llarg del concert anirem explicant anècdotes i vivències que va viure cada compositor en algun dels seus viatges i com els va influir en les obres que interpretarem. 

Duos per dos violinsB. Bártok 

Gulliver suite per dos violins en Re M.   G. Ph. Telemann 

Duo per flauta i violí en Sol M.F. A. Hoffmeister 

Duo per dues flautes KV. 156 W. A. Mozart 

Duo per dues flautes L. van Beethoven 

Espai Jove Boca Nord

Dissabte, 14 de novembre a les 19:00 

Classicjazz Quartet 

Juan Ramón Arceo, guitarra; Joaquín Fernández, bateria; Carlos Picón, piano i Carles Rambla, contrabaix  

Entre dos mons 

Viatge aural en el que Classicjazz Quartet ens gronxa entre les sonoritats de la música clàssica i el jazz. El públic gaudirà tant de ritmes contagiosos y pinzellades harmòniques pròpies del jazz com de la profunditat i l’exigència tècnica del món clàssic. 

La música del gran compositor francès Claude Bolling, autor de moltíssima música per a cinema i musicals, és l’encarregada de portar-nos en aquest viatge musical. A més, l’oient podrà gaudir d’una obra de Winy Kellner escrita i dedicada al grup que reflecteix l’essència d’aquest concert: elegància barroca amb swing modern.  

Preludi i fuga  (sobre BWV 846 de J.S. Bach)    W. Kellner  

Concert per a guitarra i trio de jazz                  C. Bolling  

– Hispanic Dance 

– Mexicaine 

– Invention 

– Serenade 

– Rhapsodic  

– Africaine 

– Finale 

Casal de barri Can Baró – El Pirineu

Dimarts, 17 de novembre a les 19:00 

El concert tindrà lloc lloc a la Parròquia del Crist Redemptor (Avda de la Mare de Déu de Montserrat, 34)  

10 cordes 

Violeta Paulina Sánchez, violí i Juan Ramón Arceo, guitarra 

Lienzo Sonoro 

Deu Cordes ens ofereix “Lienzo Sonoro”, una mena d’aquarel·la musical amb un repertori popular amb músiques de Kansas, Gipsy Kings, The Eagles, Nat King Cole o Piazzolla. 

Tot gaudint d’anècdotes i històries amagades darrere de cadascuna de les peces d’aquest “Lienzo Sonoro”. 

Dust in the wind                                Kansas 

Hotel California                                 The Eagles 

Nothing else matters                        Metálica  

Cavatina                                           S. Myers 

Agua y vino                                      E. Gismonti 

Historia del Tango                          A. Piazzolla 

Tres notas para decir te quiero        V. Amigo 

Bamboleo                                         Gypsy Kings 

Granada                                           A. Lara 

Piensa en mi                                   A. Lara 

No me platiques más                      V. Garrido 

Chan Chan                                      C. Segundo 

20 años                                           M. T. Vera  

Samba de una nota                        A. C, Jobim 

Oye cómo va                                  T. Puente 

Casal Mas Guinardó

Dissabte, 21 de novembre a les 19:00 

Tente en el aire 

Alejandro Correa, violí; Cèlia Raspall, violí; Dimitri Kindynis, violoncel; Joan Castillo, clavecí i Esther Ribot, soprano.   

Amèrica en la música barroca europea 

Presentem una sèrie d’obres que van ser inspirades per la fascinació que va produir en alguns compositors europeus del barroc la trobada, la conquesta o el descobriment d’Amèrica. Plasmen una idea molt personal sobre el que entenien com un continent ple de riqueses i d’oportunitats per a exploradors aventurers, una terra exòtica i desconeguda que no deixava de captivar-los. 

Seleccions de l’òpera The Indian QueenH. Purcell 

Seleccions de l’òpera Les Indes Galantes J. Ph. Rameau 

Seleccions de l’òpera Montezuma A. Vivaldi 

Seleccions de l’òpera Montzuma  C. H Graun 

Seleccions del El Sacrificio de IndiosMisón 

Biblioteca El Carmel-Juan Marsé

Diumenge, 22 de novembre a les 12:00 

Trio Amoria 

Teresa Rojas, veu;  Violeta Sánchez, violí i Raúl Sandin, guitarra  

Com un Pom de Clavells 

Sabies que el poeta Federico García Lorca era també una gran músic i que l’únic registre sonor que s’ha preservat d’ell, no és llegint la seva poesia, sinó tocant el piano?, que John Dowland podria ser el primer cantautor de la història ?, que les cançons d’origen popular el Testament d’Amelia i Adela relaten traïcions de les persones menys inesperades que culminen fatídicament?, que l’obra més coneguda del compositor i virtuós pianista Joaquim Malats, és una adaptació per a guitarra d’una obra original per a piano ? 

Cada obra guarda històries que ajuden a apreciar-les des de perspectives diferents. 

Ay triste que vengo                                      J. de la Encina        

La Dama d’Aragó                                         Popular catalana  

Flow my tears     J. Dowland  

Now, O now, I needs must part                    J. Dowland 

Non val aqua (frottola)                             B. Tromboncino                 

La Ploma de Perdiu                                    Popular catalana                                         

Nana de Sevilla   F.  García Lorca  

Los Cuatro Muleros                                    F. García Lorca  

Serenata Mexicana                                    M. Ponce  

El Testament d’ Amelia                              Popular Catalana                                     

Adela (Loja, Granada)      J. Rodrigo 

Serenata Española                                    J. Malats 

El Cant dels Ocells (versió)               E. Pujol  

Yo soy la locura (folia)           H. de Bailly i text de L. de Vega 

Centre Cívic Matas i Ramis

Dimarts, 24 de novembre a les 19:00 

Manuel Malandrini, piano 

El classicisme a Viena i Barcelona 

El 1790, un any abans de la mort de Mozart a Viena, Carles Baguer esdevé organista de la Catedral de Barcelona. Baguer va ajudar a introduir els models instrumentals de l’Escola de Viena. Va escriure aquestes tres simfonies per a tecla, poc abans de la seva mort el 1808 per ajudar a l’aprenentatge dels principiants. 

El gran referent de l’Escola de Viena, és Wolfgang Amadeus Mozart. Les sonates kv 330 i kv 333 van les va compondre l’any 1783, en un viatge amb seva dona Constança a Salzburg, la primera durant l’estiu i la segona de tornada a Viena en una escala a Linz. 

Tres simfonies per a tecla C. Baguer  

Simfonia n1 en Fa Major 

-Allegro assai 

-Adagio con variazioni 

-Minueto 

-Rondò presto 

Simfonia n2 en Mi bemoll Major 

-Allegro spiritoso 

-Adagio con variazioni andante 

-Minueto 

-Finale presto 

Simfonia n3 en Re Major 

-Allegro moderato 

-Minuetto 

-Adagio larghetto con variazioni 

Sonata en Do Major kv 330 W.  A. Mozart 

-Allegro moderato 

-Andante cantabile 

-Allegretto 

Sonata en Si bemoll Major kv 333 W.  A. Mozart 

-Allegro 

-Andante cantabile 

Cloenda

Concert de Cloenda 

Jardins Doctor Pla i Armengol 

Diumenge, 29 de novembre a les 12:00 

Orquestra Simfònica Tekhné 

Josep Miquel Mindán, director 

Open your mind 

La simfònica Tekhné us presenta un programa basant en el gènere de l’obertura. En aquest cas una obertura per a un drama teatral com és l’Obertura Egmont de L.v. Beethvoven. Una obertura d’una òpera: “La Forza del destino” de G. Verdi i finalment una obra pensada per iniciar un concert:  l’Obertura Tràgica de J. Brahms. Les tres peces tenen històries ben curioses al voltant de la seva composició. Per exemple Brahms va escriure la seva obra més trista en mig del descans d’un lloc paradisíac com la seva casa de vacances a Bad Ischl. La força del destí ha sigut titllada d’obra de malastrugança ja que entre d’altres fets inexplicables destaca la mort del baríton Leonard Warren damunt de l’escenari del Metropolitan de Nova York mentre representava aquesta òpera. Per últim és pràcticament impossible no veure paral·lelismes entre les intrigues polítiques que van envoltar el compte d’Egmont i els moments que estem vivint actualment. 

Obertura “Egmont”, Op. 84 L. V. Beethoven  

Obertura “Tràgica”, Op. 81 J. Brahms  

Obertura “La forza del destino”G. Verdi  

Inauguració

Concert inaugural 

Seu del Districte d’Horta-Guinardó 

Dissabte, 17 d’octubre a les 19:00 

Duo Vela, piano a 4 mans 

Eulàlia Vela López i Ester Vela López , piano 

UNA ORQUESTRA EN UN PIANO a 4 mans 

Després de més de 25 anys com a Duo, les germanes Vela presenten un programa espectacular. De l’orquestra al piano i del piano a l’orquestra, amb un programa de cèlebres compositors de qui coneixerem un munt d’històries increïbles.  

 3 Danses hongareses J. Brahms   

 Rhapsody in Blue G. Gershwin  

3 moviments de Petrushka I. Stravinsky  

Cloenda

Concert de Cloenda

Diumenge, 1 de desembre a les 12:00

Jardins de l’Escola de Música Municipal de Can Fargues
Av. de Frederic Rahola, 2-8, 08032 Barcelona

ATENCIÓ: vista la previsió de pluges de diumenge, el concert s’ha traslladat a l’Espai Jove Boca Nord (Carrer dels Agudells, 37-45, 08032 Barcelona).

Orquestra Simfònica Tekhné
Director: Josep Miquel Mindán

Tekhné’s leaves
En la primera part del programa podreu escoltar unes peces molt adequades pel fred que s’acosta.  És el poema simfònic Finlàndia (1899), de Jean Sibelius, tot un himne al país escandinau, ja que va ser composat quan l’Imperi rus ocupava el territori finès. Ve acompanyada per una selecció de les suites num. 1 i 2 de Peer Gynt (1875) del compositor noruec Edvard Grieg, realitzada per acompanyar l’obra teatral homònima, i en la que podreu gaudir de la coneguda “A la cova del rei de la muntanya”.

En la segona part del programa, us presentem la Simfonia num. 8 en Sol major d’Antonín Dvořák (1889), que consta de 4 moviments. És la màxima expressió del compromís del compositor amb la música folklòrica txeca i combina a la perfecció amb aquest programa de nacionalisme musical.

Repertori:

Suite núm. 1 de Peer Gynt Grieg
Al matí
A la cova del rei de la muntanya
Suite núm. 2 de Peer Gynt d’Edvard Grieg
El retorn de Peer Gynt
Cançó de Solveig
Finlàndia Sibelius
8a simfonia Dvorak

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑