Centre Cívic Casa Groga

Dimarts, 22 de desembre a les 19.00 h 

Duo Divagação  

Ana Moreira, violoncel i Elisabeth Roma, guitarra   

Colors del S. XX   

Divagação ens proposa un recorregut musical personal i lliure on escoltarem peces que tenen un significat especial i que els plau de compartir. Entenent la música com una forma de comunicar emocions, s’hi impliquen totes les experiències que han contribuït a fer de la música una necessitat de fer-la, d’escoltar-la i, en definitiva, de viure-la. 

Bachianas Brasileiras núm. 5 Aria (Cantilena)H. Villa-Lobos 

ModinhaH. Villa-Lobos 

Divagação, amb percussió ad libitumH. Villa-Lobos 

Canciones Populares EspañolasM. de Falla  

-Asturiana  

-Paño Moruno  

-Nana  

-Jota  

Canción de cuna para dormir a un negritoX. Monsalvatge  

Habanera (de tres Divertimentos)  X. Monsalvatge  

Porque llorax blanca niña (melodia sefardí)Anònima 

Alfonsina y el marA. Ramírez  

Adios NoninoA. Piazzolla  

Reserva d’entrades

Centre Cívic Guinardó

Dimarts, 22 de desembre a les 19.00 h 

Concert per a noves i nous intèrprets

Eduard Moya, violí

Recuerdos de la Alhambra, F. Tárrega (versió per violí de R. Ricci). Prelude i Gavotte de la Partida 3, J. S. Bach

Nacho Bellido, guitarra 

Les obres de guitarra a través de la història 

Obres de Narváez com la Cançó de l’Emperador o Guardame les vaques, són obres que ens porten a un significat històric, la primera era l’obra preferida de Carles V, la segona una popular cançó de l’època que era usada pels violistes per demostrar la seva destresa musical improvisant sobre la seva melodia, igual que en les Fantasies, que usaven temes propis o de cançons de l’època per a realitzar diverses variacions polifòniques. 

Fantasía III Tercer tonoL. de Narváez 

Cuatro diferencias sobre guardame las vacas 

La canción del Emperador 

Fantasía XI del primer tono A.  Mudarra 

Fantasía XII del cuarto tono 

Cléopatre amante  D. Gaultier 

Allemande “La Royalle” R. de Visée 

Allemande “La conversation” 

Op.4 Fantasia dedicada a Mrs CorneWalleF. Sor 

Marieta F. Tárrega 

Rosita 

Nana M.  Torroba 

Reserva d’entrades

Biblioteca Guinardó – Mercè Rodoreda

Dimarts, 1 de desembre a les 19.00

Anna Roca, violí i Sarai Ferrer, flauta travessera  

El viatge de Gulliver 

Els viatges moltes vegades han esdevingut font d’inspiració per a molts compositors.  

Al llarg del concert anirem explicant anècdotes i vivències que va viure cada compositor en algun dels seus viatges i com els va influir en les obres que interpretarem. 

Duos per dos violinsB. Bártok 

Gulliver suite per dos violins en Re M.   G. Ph. Telemann 

Duo per flauta i violí en Sol M.F. A. Hoffmeister 

Duo per dues flautes KV. 156 W. A. Mozart 

Duo per dues flautes L. van Beethoven 

Si voleu reservar, truqueu per telèfon: 934 35 31 70

Espai Jove Boca Nord

Divendres, 18 de desembre a les 19.00 h  

Classicjazz Quartet 

Juan Ramón Arceo, guitarra; Joaquín Fernández, bateria; Carlos Picón, piano i Carles Rambla, contrabaix  

Entre dos mons 

Viatge aural en el que Classicjazz Quartet ens gronxa entre les sonoritats de la música clàssica i el jazz. El públic gaudirà tant de ritmes contagiosos y pinzellades harmòniques pròpies del jazz com de la profunditat i l’exigència tècnica del món clàssic. 

La música del gran compositor francès Claude Bolling, autor de moltíssima música per a cinema i musicals, és l’encarregada de portar-nos en aquest viatge musical. A més, l’oient podrà gaudir d’una obra de Winy Kellner escrita i dedicada al grup que reflecteix l’essència d’aquest concert: elegància barroca amb swing modern.  

Preludi i fuga  (sobre BWV 846 de J.S. Bach)    W. Kellner  

Concert per a guitarra i trio de jazz                  C. Bolling  

– Hispanic Dance 

– Mexicaine 

– Invention 

– Serenade 

– Rhapsodic  

– Africaine 

– Finale 

Reserva d’entrades

Casal de barri Can Baró – El Pirineu

Dimarts, 22 de desembre a les 19.30 h 

El concert tindrà lloc lloc a la Parròquia del Crist Redemptor (Avda de la Mare de Déu de Montserrat, 34)  

10 cordes 

Violeta Paulina Sánchez, violí i Juan Ramón Arceo, guitarra 

Lienzo Sonoro 

Deu Cordes ens ofereix “Lienzo Sonoro”, una mena d’aquarel·la musical amb un repertori popular amb músiques de Kansas, Gipsy Kings, The Eagles, Nat King Cole o Piazzolla. 

Tot gaudint d’anècdotes i històries amagades darrere de cadascuna de les peces d’aquest “Lienzo Sonoro”. 

Dust in the wind                                Kansas 

Hotel California                                 The Eagles 

Nothing else matters                        Metálica  

Cavatina                                           S. Myers 

Agua y vino                                      E. Gismonti 

Historia del Tango                          A. Piazzolla 

Tres notas para decir te quiero        V. Amigo 

Bamboleo                                         Gypsy Kings 

Granada                                           A. Lara 

Piensa en mi                                   A. Lara 

No me platiques más                      V. Garrido 

Chan Chan                                      C. Segundo 

20 años                                           M. T. Vera  

Samba de una nota                        A. C, Jobim 

Oye cómo va                                  T. Puente 

Reserva d’entrades a: info@canbaro.net

Casal Mas Guinardó

Dissabte, 19 de desembre a les 19.00 h  

Concert de noves i nous intèrprets

Enric Moya, violí

Recuerdos de la Alhambra, F. Tárrega (versió per violí de R. Ricci). Prelude i Gavotte de la Partida 3, J. S. Bach

Tente en el aire 

Alejandro Correa, violí; Cèlia Raspall, violí; Dimitri Kindynis, violoncel; Joan Castillo, clavecí i Esther Ribot, soprano.   

Amèrica en la música barroca europea 

Presentem una sèrie d’obres que van ser inspirades per la fascinació que va produir en alguns compositors europeus del barroc la trobada, la conquesta o el descobriment d’Amèrica. Plasmen una idea molt personal sobre el que entenien com un continent ple de riqueses i d’oportunitats per a exploradors aventurers, una terra exòtica i desconeguda que no deixava de captivar-los. 

Seleccions de l’òpera The Indian QueenH. Purcell 

Seleccions de l’òpera Les Indes Galantes J. Ph. Rameau 

Seleccions de l’òpera Montezuma A. Vivaldi 

Seleccions de l’òpera Montzuma  C. H Graun 

Seleccions del El Sacrificio de IndiosMisón 

Reserva d’entrades

Biblioteca El Carmel-Juan Marsé

Dissabte, 12 de desembre a les 12.00 h  

Concert per a noves i nous intèrprets

Quartet de flautes travesseres Reflection

Ana Riberta, Leila Kerroum, Andrea Pérez, flautes travesseres.

Jour d’été a la montagne, E. Bozza

Trio Amoria 

Teresa Rojas, veu;  Violeta Sánchez, violí i Raúl Sandin, guitarra  

Com un Pom de Clavells 

Sabies que el poeta Federico García Lorca era també una gran músic i que l’únic registre sonor que s’ha preservat d’ell, no és llegint la seva poesia, sinó tocant el piano?, que John Dowland podria ser el primer cantautor de la història ?, que les cançons d’origen popular el Testament d’Amelia i Adela relaten traïcions de les persones menys inesperades que culminen fatídicament?, que l’obra més coneguda del compositor i virtuós pianista Joaquim Malats, és una adaptació per a guitarra d’una obra original per a piano ? 

Cada obra guarda històries que ajuden a apreciar-les des de perspectives diferents. 

Ay triste que vengo , J. de la Encina        

La Dama d’Aragó, Popular catalana  

Flow my tears , J. Dowland  

Now, O now, I needs must part, J. Dowland 

Non val aqua (frottola), B. Tromboncino                 

La Ploma de Perdiu                                    Popular catalana                                         

Nana de Sevilla , F.  García Lorca  

Los Cuatro Muleros F. García Lorca  

Serenata Mexicana,  M. Ponce  

El Testament d’ Amelia, Popular Catalana                                     

Adela (Loja, Granada), J. Rodrigo 

Serenata Española, J. Malats 

El Cant dels Ocells (versió), E. Pujol  

Yo soy la locura (folia), H. de Bailly i text de L. de Vega 

Reserva d’entrades

Centre Cívic Matas i Ramis

CONCERT ANUL·LAT

Manuel Malandrini, piano 

El classicisme a Viena i Barcelona 

El 1790, un any abans de la mort de Mozart a Viena, Carles Baguer esdevé organista de la Catedral de Barcelona. Baguer va ajudar a introduir els models instrumentals de l’Escola de Viena. Va escriure aquestes tres simfonies per a tecla, poc abans de la seva mort el 1808 per ajudar a l’aprenentatge dels principiants. 

El gran referent de l’Escola de Viena, és Wolfgang Amadeus Mozart. Les sonates kv 330 i kv 333 van les va compondre l’any 1783, en un viatge amb seva dona Constança a Salzburg, la primera durant l’estiu i la segona de tornada a Viena en una escala a Linz. 

Tres simfonies per a tecla C. Baguer  

Simfonia n1 en Fa Major 

-Allegro assai 

-Adagio con variazioni 

-Minueto 

-Rondò presto 

Simfonia n2 en Mi bemoll Major 

-Allegro spiritoso 

-Adagio con variazioni andante 

-Minueto 

-Finale presto 

Simfonia n3 en Re Major 

-Allegro moderato 

-Minuetto 

-Adagio larghetto con variazioni 

Sonata en Do Major kv 330 W.  A. Mozart 

-Allegro moderato 

-Andante cantabile 

-Allegretto 

Sonata en Si bemoll Major kv 333 W.  A. Mozart 

-Allegro 

-Andante cantabile 

Reserva d’entrades

Concert de Cloenda

Degut a motius derivats de les mesures de restricció aplicades davant de la situació generada per la Covid-19 lamentem comunicar que s’ha anul·lat el Concert de Cloenda del Cicle Clàssica a Horta-Guinardó programat per al proper 29 de novembre.

Concert de Cloenda 

Jardins Doctor Pla i Armengol 

Diumenge, 29 de novembre a les 12:00 

Orquestra Simfònica Tekhné 

Josep Miquel Mindán, director 

Open your mind 

La simfònica Tekhné us presenta un programa basant en el gènere de l’obertura. En aquest cas una obertura per a un drama teatral com és l’Obertura Egmont de L.v. Beethvoven. Una obertura d’una òpera: “La Forza del destino” de G. Verdi i finalment una obra pensada per iniciar un concert:  l’Obertura Tràgica de J. Brahms. Les tres peces tenen històries ben curioses al voltant de la seva composició. Per exemple Brahms va escriure la seva obra més trista en mig del descans d’un lloc paradisíac com la seva casa de vacances a Bad Ischl. La força del destí ha sigut titllada d’obra de malastrugança ja que entre d’altres fets inexplicables destaca la mort del baríton Leonard Warren damunt de l’escenari del Metropolitan de Nova York mentre representava aquesta òpera. Per últim és pràcticament impossible no veure paral·lelismes entre les intrigues polítiques que van envoltar el compte d’Egmont i els moments que estem vivint actualment. 

Obertura “Egmont”, Op. 84 L. V. Beethoven  

Obertura “Tràgica”, Op. 81 J. Brahms  

Obertura “La forza del destino”G. V

Concert Inaugural

Concert inaugural 

Seu del Districte d’Horta-Guinardó 

Dissabte, 17 d’octubre a les 19:00 

Duo Vela, piano a 4 mans 

Eulàlia Vela López i Ester Vela López , piano 

UNA ORQUESTRA EN UN PIANO a 4 mans 

Després de més de 25 anys com a Duo, les germanes Vela presenten un programa espectacular. De l’orquestra al piano i del piano a l’orquestra, amb un programa de cèlebres compositors de qui coneixerem un munt d’històries increïbles.  

 3 Danses hongareses J. Brahms   

 Rhapsody in Blue G. Gershwin  

3 moviments de Petrushka I. Stravinsky  

Reserva d’entrades

Cloenda

Concert de Cloenda

Diumenge, 1 de desembre a les 12:00

Jardins de l’Escola de Música Municipal de Can Fargues
Av. de Frederic Rahola, 2-8, 08032 Barcelona

ATENCIÓ: vista la previsió de pluges de diumenge, el concert s’ha traslladat a l’Espai Jove Boca Nord (Carrer dels Agudells, 37-45, 08032 Barcelona).

Orquestra Simfònica Tekhné
Director: Josep Miquel Mindán

Tekhné’s leaves
En la primera part del programa podreu escoltar unes peces molt adequades pel fred que s’acosta.  És el poema simfònic Finlàndia (1899), de Jean Sibelius, tot un himne al país escandinau, ja que va ser composat quan l’Imperi rus ocupava el territori finès. Ve acompanyada per una selecció de les suites num. 1 i 2 de Peer Gynt (1875) del compositor noruec Edvard Grieg, realitzada per acompanyar l’obra teatral homònima, i en la que podreu gaudir de la coneguda “A la cova del rei de la muntanya”.

En la segona part del programa, us presentem la Simfonia num. 8 en Sol major d’Antonín Dvořák (1889), que consta de 4 moviments. És la màxima expressió del compromís del compositor amb la música folklòrica txeca i combina a la perfecció amb aquest programa de nacionalisme musical.

Repertori:

Suite núm. 1 de Peer Gynt Grieg
Al matí
A la cova del rei de la muntanya
Suite núm. 2 de Peer Gynt d’Edvard Grieg
El retorn de Peer Gynt
Cançó de Solveig
Finlàndia Sibelius
8a simfonia Dvorak

Biblioteca Horta-Can Mariner

Dimarts, 5 de novembre a les 19 h

AuRUM Ensemble. Flautes travesseres.
Christian Farroni; Isabel Souto i Júlia Santos.
La flauta ha estat  sempre un instrument  vinculat a la natura, no solament perquè és un dels instruments més antics de la humanitat, sinó perquè està molt lligat als seus sons.

Continua llegint “Biblioteca Horta-Can Mariner”

Hospital de Sant Rafael

Dimecres, 13 de novembre a les 18:00

En Clave de Son
Ensemble: Octavio Beltrán-percussió, Juan Ramón-guitarra, Violeta Paulina Sánchez-Violí, Eduardo Hernández-guitarra, Violant Olivares-guitarra.
Concert en un espai poc convencional, per provocar plaers auditius i regalar un moment de pau i benestar.

Continua llegint “Hospital de Sant Rafael”

Concert Inaugural

ACTIVITAT CANCEL·LADA

Us comuniquem que l’acte inaugural previst per avui 19 d’octubre queda anul·lat.

La resta de concerts i activitats programades en el cicle de Clàssica es duran a terme amb normalitat. Estigueu atents i atentes a les xarxes socials i qualsevol dubte consulteu al vostre equipament més proper d’Horta-Guinardó.  

Seu del Districte d’Horta-Guinardó

Dissabte 19 d’octubre a les 19h

Tente en el Aire.
Alejandro Correa, violí; Cèlia Raspall, violí; Dimitri Kindynis, violoncel; Joan Castillo, clavecí; i Esther Ribot, soprano.

Alegories i evocacions de la naturalesa en la música novohispana.
La naturalesa com a font d’inspiració també es va utilitzar a la música de la nova Espanya (Mèxic). Evocar l’albada, la primera llum del matí o l’arribada de la primavera a través d’alegories o metàfores va ser molt comú en la música catedralicia novohispana. Una manera d’apropar l’home amb la naturalesa i la divinitat.

Entrada gratuïta amb inscripció prèvia als diferents equipaments organitzadors del cicle fins el 16 d’octubre.